Asset 18

دستگاه لیزر جوانسازی فرکشنال

Asset 18

دستگاه لیزر فرکشنال CO2دستگاه لیزر فرکشنال CO2

در چند دهه‌ی گذشته، جوانسازی پوست صورت و رفع جای جوش‌ها و بسیاری از مشکلات پوستی، به کمک لیزرهای CO2 در جهت افزایش کلاژن سازی و تخریب لایه اپیدرم صورت می‌گرفت، این کار سبب می‌شد که پوست خود را وادار به افزایش کلاژن‌سازی کند و در نتیجه بسیاری از مشکلات پوستی با مقدار کلاژن‌های جدید رفع شود. همچنین همزمان با تخریب لایه اپیدرم پوست، مایع میان‌بافتی نیز تبخیر می‌شد، تمامی این فرایندها طی مراحل دردناکی صورت می‌گرفت که دوره نقاهت بسیار طولانی‌ای داشت. به گونه‌ای که فرد تا اتمام قرمزی و بهبود جای زخم‌ها، حداقل باید ده الی چهارده روز صبر می‌کرد. در حالیکه نسل جدید لیزرهای CO2، به عنوان جایگزین این دستگاه‌های لیزر CO2 وارد بازار شدند و جایگاه ویژه‌ای را در بین تمام روش‌های از بین بردن اسکار و جوانسازی پوست کسب کردند.

دستگا‌های لیزر فرکشنال CO2، درواقع نسل جدید دستگاه‌های لیزر CO2 می‌باشند که تحت عنوان لیزرهای CO2 وارد بازار شدند. این دستگاه‌ها با طراحی خاص خود نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی در دنیای زیبایی و پزشکی دارند، به همین دلیل امروز قصد داریم به شرح کامل مزایا، کاربردها، چگونگی مراقبت‌های قبل و بعد، عوارض و … دستگاه‌های لیزر فرکشنال CO2 بپردازیم.

دستگاه لیزر جوانسازی فرکشنال CO2

با گذر زمان، ردی از چین و چروک‌های گوناگون بر چهره خود خواهیم دید. این چین و چروک‌ها به دلیل کاهش حجم چربی و کاهش کلاژن‌سازی پوست ایجاد می‌شوند. به همین دلیل پوست شروع به افتادن می‌کند و از طرفی فقدان کلاژن و چربی به صورت چین و چروک‌ و خط‌های به اصطلاح پیری نمایان می‌شود.

خوشبختانه فناوری مدرن لیزر فرکشنال CO2 با اقدامات خاصی می‌تواند دوباره به بازسازی پوست بپردازد و شروع به ترمیم آن کند. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که “چگونه می‌توان با لیزر فرکشنال CO2، افتادگی و چروک‌های پوست را رفع کرد و به اصطلاح پوست را جوانسازی کرد؟”

دستگاه لیزر فرکشنال CO2 با فناوری مدرن خود سبب ایجاد منافذ تونل مانندی می‌شود که ارتفاع این تونل‌ها کاملاً قابل تنظیم می‌‌باشد، بافت‌های باقی‌مانده برای ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده، شروع به تولید کلاژن و فاکتورهای ترمیمی می‌کنند، بدین صورت آرام آرام پوست شروع به ترمیم می‌کند. منافذ ریز عمیقی که بر روی پوست ایجاد می‌شوند بسیار زیاد می‌باشند و تعداد آنها به صدها و هزاران منفذ می‌‌رسد. در واقع سلول‌های سالم با تکثیر و افزایش تعداد، به محیط‌های اطراف خود می‌روند و بدین شکل، پوست ترمیم می‌شود.

این عمل باعث می‌شود که پوست خودبه‌خود شروع به جوان کردن خود کند که به آن جوانسازی می‌گوییم. سوراخ‌های ایجاد شده توسط لیزر بسیار ریز می‌‌باشند و باید بر اساس مشکل هر فرد، تنظیم شوند، تنظیمات این دستگاه و کار با آن، باید توسط یک پزشک متخصص پوست و مو صورت گیرد نه اپراتورهای لیزر.

در بحث پیری پوست، لزومی ندارد که شما منتظر باشید تا دچار افت چربی و ایجاد چین و چروک بر روی صورت خود شوید تا اقدام به جوانسازی با لیزر فرکشنال کنید، بلکه در همان سنین جوانی نیز، می‌توانید با انجام مرتب لیزر فرکشنال CO2  از وقوع این روند تلخ پیشگیری کرد. لیزر فرکشنال CO2 با تخریب لایه اپیدرم، سعی بر وادار کردن پوست به بازسازی این لایه می‌کند، به همین دلیل لایه اپیدرم جدید، جوان‌تر، شفاف‌تر و محکم‌تر خواهد بود. اگر فردی دچار لک‌های پوستی سطحی باشد و یا منافذ باز روی صورت خود داشته باشد، می‌تواند با انجام لیزر فرکشنال CO2، این منافذ را از بین ببرد. به پوست‌های دارای این منافذ، به اصطلاح پوست‌های پرتقالی می‌گویند. اما علاوه بر ترشح فاکتورهای رشد به صورت طبیعی از محل‌های آسیب‌دیده، کلاژن‌سازی پوست نیز تحریک می‌شود، و پوست کلاژن زیادی می‌‌سازد. این در حالی است که کلاژن یکی از فاکتورهای مهم جوانی و قوام پوست است. بدین ترتیب نتیجه‌ای دائمی حاصل می‌شود و بار دیگر پوست شما جوان می‌شود.

کاربرد لیزر فرکشنال CO2

کاربرد لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2 کاربردهای گسترده‌ای در علم زیبایی و درمانی دارد که اکنون قصد داریم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

  • رفع چین و چروک

از مهم‌ترین کاربردهای لیزر فرکشنال CO2، رفع چین و چروک‌های پوستی می‌‌باشد، معمولاً طی چند جلسه، تأثیر لیزر به وضوح قابل مشاهده است و می‌توان آن را دید، هر چند که از جلسه اول نتیجه آن مشخص می‌شود. لیزر فرکشنال CO2 با تحریک کلاژن‌سازی پوست سبب سفت شدن آن می‌شود و همچنین آرام آرام، چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. معمولاً اثر لیزر تا ماه‌ها بعد کامل نمی‌شود، تا مقدار کلاژن‌سازی به حد معمول برسد. همچنین برای پیشگیری از چین و چروک‌های پوستی‌ای که به مرور زمان اتفاق می‌افتند نیز می‌توانیم از لیزر فرکشنال CO2 استفاده کنیم.

  • افزایش قوام و استحکام پوست

پوست انسان به دلیل ساختارهای کلاژنی و جوان بودن، دارای استحکام و قوام ذاتی است، به همین دلیل، دچار چین و چروک و افتادگی نمی‌باشد، اما معمولاً با گذر زمان با تأثیر نیروی جاذبه زمین و تغییرات درونی بدن، به مرور خاصیت قوام خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی می‌شود. لیزر فرکشنال CO2، با رفع عارضه‌های پیش آمده بر اثر عوامل گوناگون، می‌تواند از پیری جلوگیری کرده و قوام پوست را افزایش دهد، این موضوع پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد.

  • از بین بردن شلی پوست

شلی پوست همیشه یکی از معضلات افزایش سن می‌‌باشد که معمولاً نتیجه کاهش کلاژن‌سازی و حجم چربی صورت و بدن است، به همین دلیل می‌توان با لیزر فرکشنال CO2 از این روند آزاردهنده جلوگیری کرد و مجدداً به ترمیم آسیب‌های وارد شده به پوست پرداخت.

  • از بین بردن لک‌های پوستی سطحی

معمولاً لیزر فرکشنال CO2 در از بین بردن لکه‌های سطحی پوست توانا می‌باشد، زیرا با ایجاد منافذ بسیار ریز میکرونی، می‌تواند مجدداً به ساخت یک لایه اپیدرم جدید پوستی بپردازد، این لایه اپیدرم جدید فاقد هرگونه لک و مشکل پوستی می‌باشد و همین موضوع سبب رفع لکه‌های سطحی می‌شود. در درمان لیزرهای عمیق باید از دیگر درمان‌های ترکیبی نیز بهره برد تا نتیجه‌ای ایده‌آل کسب شود.

  • از بین بردن آفتاب‌سوختگی‌ها

همیشه آفتاب‌سوختگی‌ها یکی از معضلات افراد گوناگون بوده اند، در صورتیکه از پوست به خوبی محافظت نشود، به مرور آفتاب‌سوختگی‌های ممتد سبب تیره شدن و ضخیم شدن پوست می‌شوند. در این حالت پوست نیاز به لایه‌برداری تهاجمی دارد، لیزر فرکشنال CO2 بهترین گزینه برای پاک‌سازیپوست از لکه‌های ناشی از آفتاب است.

  • درمان اسکار آکنه، بخیه، سالک و … .

امروزه برای درمان چاله و گودی‌های پوست صورت و بدن که ناشی از مشکلات متعددی هستند، لیزر فرکشنال CO2 راهکاری عالی می‌باشد که به همراه درمان‌های ترکیبی دیگر نتیجه بسیار ایده‌آلی می‌دهد. برخی از جوش‌ها معمولاً از مهمترین علل اسکارهای صورت و بدن هستند که اگر به موقع درمان نشوند، ممکن است باعث ایجاد اسکارهای گوناگون گودی شکل شوند.

  • درمان استریا

استریاها از مشکلات شایعی هستند که معمولاً به علت چاق و لاغری‌های گوناگون، بارداری‌های متعدد، دوره بلوغ و … بر روی پوست نواحی مختلف بدن ایجاد می‌شوند. این استریاها معمولاً با ایجاد خطوط سفید رنگ بر روی پوست، ظاهر ترک مانندی به پوست می‌دهند. در ابتدا این خطوط به رنگ قرمز یا بنفش هستند و آرام آرام به رنگ سفید ظاهر می‌شوند، در مرحله اول، استریاها به روش‌های درمانی به راحتی جواب می‌دهند و می‌توان با تعداد جلسات کمتر آن‌ها را از بین برد، این در حالی است که وقتی آن‌ها به رنگ سفید درمی‌آیند، به درمان سخت‌تر جواب می‌دهند، با این‌حال لیزر فرکشنال CO2 در از بین بردن ترک‌های قدیمی و سفید رنگ بسیار مؤثر است.

  • بستن منافذ باز پوست و رفع اختلال پوست پرتقالی

منافذ پوستی با گذر عمر، بر روی پوست ظاهر می‌شوند، این منافذ به گونه‌ای هستند که پس از میکاپ، به پوست صورت ظاهری پرتقالی شکل می‌دهند، زیرا اگر به پوست پرتقال  دقت کرده باشید، پر از منافذ گوناگون است. برای از بین بردن منافذ پوستی می‌توان به کمک لیزر فرکشنال CO2 با ایجاد کانال‌های ریز پوستی، بسیاری از این منافذ را بست زیرا منافذ ایجاد شده و منافذ قدیمی توسط کلاژن ساخته شده سلول‌های اطراف ترمیم می‌شوند و پوست طی چند جلسه لیزر صاف می‌شود و تعداد منافذ آن به حداقل ممکن می‌رسد.

  • جوانسازی پوست

همانطو که در بالا نیز گفتیم در جوانسازی پوست، سعی بر جبران فقدان کلاژن‌ها و چربی‌های تحلیل‌رفته می‌شود، به همین دلیل، پوست بار دیگر قوام و استحکام خود را بدست می‌آورد و فرد احساس جوانی می‌کند.

  • از بین بردن خط خنده و اخم

خطوط اخم و خنده به مرور زمان بر اثر خندیدن و اخم و تحلیل چربی آن ناحیه، ایجاد می‌شوند، به همین دلیل با انجام لیزر فرکشنال CO2، می‌توان به بازسازی پوست این ناحیه کمک کرد.

  • از بین بردن ضایعات عروقی

ضایعات عروقی از جمله مشکلات پوستی‌ای می‌باشد که رگ‌های زیر پوست نمایان می‌شوند و ظاهری زشت به پوست می‌دهند. افراد زیادی برای از بین بردن ضایعات عروقی از لیزر فرکشنال CO2 استفاده می‌کنند، لیزر فرکشنال CO2 با عملکرد خاص خود به پوست کمک می‌کند تا اثر این ضایعات عروقی کمرنگ‌تر شود. لیزر فرکشنال CO2 کاربردهای گسترده‌ای دارد که ما نگاهی اجمالی به آن‌ها کردیم، عملکرد  این لیزر به گونه‌ای است که با تحریک کلاژن‌سازی و تولید بیشتر فاکتورهای ترمیم، می‌تواند به بازسازی و ترمیم پوست بپردازد و بسیاری از مشکلات پوستی ناشی از کمبود کلاژن و چربی را رفع کند.

تکنولوژی لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2، نسل جدید لیزرهای CO2 هستند. این لیزرها با تاباندن اشعه‌های مخصوصی، منافذی عمیق بر روی پوست ایجاد می‌کنند. عملکرد دتسگاه به گونه‌ای است که عمق و قطر این منافذ قابل کنترل است، که این مشخصه طبق صلاحدید پزشک انتخاب می‌شود. منافذ ایجاد شده که بسیار ریز هستند و در حد میکرون می‌باشند، برای ترمیم‌شان پوست را وادار به تولید حجم زیادی از کلاژن و فاکتورهای ترمیم می‌کنند. لیزر فرکشنال CO2 با تخریب لایه اپیدرم و الاتیس درم، تمامی فاکتورهای افزایش قدرت ترمیم پوست را افزایش می‌دهد و همچنین همزمان با تخریب لایه موردنظر پوست تمام آب میان بافتی اپیدرم را نیز تبخیر می‌کند.

دستگاه‌های لیزر فرکشنال CO2 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با کمترین میزان تهاجم، سبب افزایش کلاژن‌سازی پوست شوند. کلاژن پوست یکی از فاکتورهای مهم جوانی در یک انسان است. پس هدف از انجام لیزر فرکشنال CO2، افزایش کلاژن‌‌سازی پوست می‌باشد. اگر شما نیز از چین و چروک، شلی پوست، کک مک‌های سطحی، ضایعات عروقی، و … خسته شده‌اید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک رز ایرانیان از این تکنولوژی برتر استفاده نمایید و به پوست خود جوانی را هدیه کنید.

لیزر فرکشنال CO2، با شیوه عملکردی خود، سبب پیشگیری از پیری نیز می‌شود، پس اگر به سلامتی پوست خود اهمیت می‌دهید و نگران شل شدن و ایجاد چین و چروک‌های پوست خود هستید، بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کرده و با برنامه‌ای مشخص سالانه لیزر فرکشنال CO2 انجام دهید.

نکات قوت دستگاه لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2،به علت طراحی و عملکرد منحصربه‌فرد خود نقاط قوت زیادی دارد.

از نقاط قوت لیزر فرکشنال CO2 می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • لیزر فرکشنال CO2، در طی چند دقیقه بر روی پوست شما، کانال‌های میکرونی ظریفی را ایجاد می‌کند و نیاز به صرف زمان بیشتری نیست.
  • دوره نقاهت این عمل، بسیار کوتاه می‌‌باشد و فرد طی یک هفته از زخم‌ها و تورم پوست خلاص می‌شود، در حالیکه در گذشته لیزرهای CO2 نیاز به پانسمان دو هفته‌ای داشتند.
  • تنها با یک پماد بی‌حسی قبل از انجام لیزر فرکشنال CO2 می‌توان ناحیه مورد نظر را بی‌حس کرد.
  • طی چند جلسه فرد به نتیجه عالی‌ای می‌رسد.
  • لیزر فرکشنال CO2، عارضه خاصی برای فرد ایجاد نمی‌کند، به همین دلیل افراد با مشکلات پوستی مختلف و تیپ‌های پوستی گوناگون می‌توانند از لیزر فرکشنال CO2 استفاده کنند و نگران عارضه خاصی نباشند.
  • لیزر فرکشنال CO2 علاوه بر افزایش کلاژن‌سازیپوست، یک لایه‌دار بسیار قوی نیز می‌باشد.

نکات ذکر شده در بالا بخش مهمی از نقاط قوت لیزر فرکشنال CO2 هستند، این دستگاه لیزر با طراحی فوق‌العاده خود امروزه بسیار پر کاربرد می‌‌باشد.

مزایای دستگاه لیزر فرکشنال CO2

استفاده از لیزر فرکشنال CO2،مزایای زیادی دارد که به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • معمولاً لیزر فرکشنال CO2 نسبت به دیگر روش‌های تحریک‌کننده کلاژن‌سازی کم‌تهاجمی‌تر بوده و افراد درد کمتری را متحمل می‌شوند.
  • دردلیزر فرکشنال CO2،تا حدی است که می‌توان آن را تحمل کرد و تنها با استفاده از پماد بی‌حس‌کننده قبل از انجام لیزر اقدام به بی‌حس نمودن ناحیه مورد نظر کرد.
  • لیزر فرکشنال CO2 به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانبرای از بین بردن جای جوش بدن نیز از آن استفاده کرد.
  • لیزر فرکشنال CO2، علاوه بر افزایش کلاژن‌سازیپوست در رفع لک‌های سطحی و حتی پیشگیری از ایجاد آن‌ها نیز نقش مؤثری دارد.
  • لیزر فرکشنال CO2، کاربردهای زیادی در علم زیبایی دارد، زیرا افزایش کلاژن‌سازی و لایه‌داری قویاز روی پوست، در رفع و پیشگیری بسیاری از مشکلات پوستی تأثیرگذار است.
  • دوره نقاهت این لیزر همچون مدت زمان عمل با آن بسیار کوتاه می‌‌باشد.
  • این لیزر مانند بسیاری از لیزرهای قدیم  و روش‌های درمانی گذشته، عارضه خاصی ندارد و نتیجه آن از همان جلسه اول مشخص می‌شود.

مزایای گفته شده از مواردی هستند که امروزه باعث شده است تا استفاده‌های گوناگونی از این دستگاه لیزر شود و میزان موفقیت و رضایت از نتیجه حاصل با این دستگاه افزایش یابد.

کاندید مناسب دستگاه لیزر فرکشنال CO2

کاندیدای مناسب دستگاه لیزر فرکشنال CO2، افرادی هستند که مشکلات پوستی آن‌هابا تحریک کلاژن‌سازی و افزایش کلاژن پوست درمان می‌شود. برای مثال به برخی از مشکلات پوستی‌ای که لیزر فرکشنال CO2 می‌تواند برای رفع آن‌ها قدمی بزرگ بردارد اشاره می‌کنیم:

  • شلی پوست
  • چین و چروک
  • خط خنده و اخم عمیق
  • لک‌های سطحی
  • آفتاب‌سوختگی
  • اسکار آکنه
  • اسکار بخیه و سالک
  • پیشگیری از پیری پوست
  • جوانسازی
  • منافذ باز پوست
  • پوست کدر و تیره
  • لایه‌‌برداری
  • ضایعات عروقی
  • استریا

تمامی افرادی که یکی از مشکلات بالا را دارند، می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌ زیبایی رز ایرانیان، اقدام به درمان خود کنند. لیزر فرکشنال CO2 در این افراد به کمک دیگر روش‌های درمانی نتایج حیرت‌آوری را ارائه خواهد داد، هرچند که این لیزر به تنهایی نیز عالی عمل می‌کند.

نکات قبل استفاده دستگاه لیزر فرکشنال CO2

همیشه در لیزرهای زیبایی و یا فرایندهای غیرتهاجمی تحریک کلاژن‌سازی و لایه‌برداری باید به گروهی ازنکات توجه اساسی کرد. زیرا همکاری بیمار در قبل و بعد این عمل‌های زیبایی، در نتیجه کار بسیار مؤثر خواهد بود. اکنون قصد داریم به برخی نکات مهم در مراقبت‌های قبل از استفاده دستگاه لیزر فرکشنال CO2 بپردازیم:

  • قبل از انجام لیزر، به مدت یک هفته از خوردن داروهای رقیق‌کننده خون و یا موادی که انعقاد خون را دچار مشکل می‌کنند جلوگیری کنید.
  • گروهی از داروها هستند همچون اکوتان، که نباید قبل از لیزر از آن‌ها استفاده نمود.
  • نباید حداقل از دو هفته قبل اقدام به برنزه کردن و یا آفتاب گرفتن کرده باشید، در دو سه روز قبل لیزر سعی کنید زیاد در معرض نور خورشید نباشید.
  • شب قبل لیزر استحمام کنید و سعی کنید دو روز قبل ناحیه مورد نظر را شیو کرده باشید.
  • از استعمال هر گونه لوسیون و کرم بر روی پوست خود پرهیز کنید.
  • اگر مشکل و یا بیماری خاصی دارید با پزشک خود مشورت کنید.
  • در زنان باردار این عمل‌های زیبایی اصلاً توصیه نمی‌شوند.
  • روز قبل بهتر است تمامی کرم‌ها و داروهای مورد نیاز را تهیه کرده باشید.
  • حتما ساعتی قبل به کلینیک مراجعه کرده و از پمادهای بی‌حسی استفاده کنید، این موضوع سبب می‌شود فرد در طی طول درمان درد خاصی را احساس نکند.

همه افراد در صورت داشتن سابقه بیماری خاص بهتر است با پزشک خود مشورت کنند و قبل از انجام لیزر فرکشنال CO2 در مورد تعداد جلسات صحبت شود.

نکات بعد استفاده دستگاه لیزر فرکشنال CO2

پس از انجام لیزر فرکشنال CO2، رعایت برخی نکات بسیار ضروری هستند زیرا نتیجه کار با رعایت نکات لازم توسط بیمار و همکاری با پزشک، بسیار عالی خواهد بود. نکات ملزوم بعد از استفاده دستگاه لیزر فرکشنال CO2  به شرح زیر می‌باشد:

  • افراد حداقل باید دو روز بعد از لیزر استحمام کنند.
  • برای کاهش تورم و قرمزی تا اتمام تورم، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • آنتی بیوتیک‌ها و پمادهای ترمیمی خود را به صورت دقیق استفاده کنید.
  • نباید زخم‌های خود را بکنید.
  • از قرار گرفتن زیر نور خورشید جداً خودداری کنید و تا یک ماه بعد از بهبود زخم‌ها نیز، اقدام به سولار و آفتاب گرفتن نکنید.
  • کرم ضد آفتابی با SPF  بالای ۵۰ انتخاب کنید و حتما هنگام بیرون رفتن از این کرم استفاده کنید.
  • رفتن به استخر تا بهبودی کامل زخم‌ها ممنوع است.
  • تا بهبودی کامل زخم‌ها نمی‌توان از کرم‌ و لوسیون خاصی بر روی پوست استفاده کرد.
  • در صورت دیدن هر مورد غیرطبیعی مانند خارج شدن ترشحاتی از زخم‌ها، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

رعایت نکات گفته شده بسیار در کوتاه کردن دوره نقاهت تأثیر مثبت دارد.

مراحل بعد از  لیزر فرکشنال CO2

از آنجایی که شاید کمی حالت‌های بعد از استفاده از لیزر فرکشنال CO2  برای افراد عجیب باشد و یا بسیاری از افراد کنجکاو باشند بدانند پس از لیزر چه اتفاقی بر روی پوست آن‌ها رخ خواهد داد، قصد داریم به طور کامل، اتفاقاتی که از لحظه ورود شما به کلینیک رز ایرانیان رخ می‌دهد را تا اتمام دوره نقاهت فرد، با جزئیات توضیح دهیم. پس از اینکه شما به کلینیک رز ایرانیان تشریف آوردید و ویزیت شدید و تشخیص پزشک متخصص پوست و مو ما لیزر فرکشنال CO2 برای رفع مشکلات پوستی شما بود، می‌توانید با تعیین یک وقت در روزهای آتی برای لیزردرمانی با لیزر فرکشنال CO2 به کلینیک رز ایرانیان مراجعه کنید.

شما باید از یک ساعت و نیم قبل از نوبت لیزر خود در کلینیک حضور داشته باشید. در ابتدا منشی‌های کلینیک به شما فرمی می‌دهند تا هرگونه سابقه بیماری در شما را بررسی کنند و در صورت نیاز لیزردرمانی شما را متوقف کنند و به روزهای آتی موکول کنند، پس باید صادقانه به فرم مربوطه پاسخ دهید. سپس پس از تأیید شرایط شما، پماد بی‌حسی خاصی را بر روی صورت یا ناحیه‌ای که قرار است لیزر شود می‌مالند و پوشش مخصوصی را روی آن قرار می‌دهند تا تأثیردهی آن افزایش یابد. پس از یک ساعت الی یک ساعت و ربع پوست شما بی‌حس خواهد شد. در طی روند بی‌حسی اگر پوست شما قرمز شود و یا دچار خارش شوید، حتما باید کرم بی‌حسی را از صورت خود پاک کنید، زیرا ممکن است که به آن حساسیت داشته باشید. پس از اینکه نوبت شما شد، باید صورتتان را از پماد بی‌حسی پاک کنید. برای اینکار می‌توانید از یک دستمال کاغذی و سپس از یک دستمال مرطوب استفاده کنید.

پس از مراجعه به اتاق لیزر و خوابیدن بر روی تخت، ابتدا روند درمانی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و با شما درمیان گذاشته می‌شود، سپس ناحیه مورد نظر برای لیزر، ضدعفونی می‌شود.در این حین از تماس دستتان با ناحیه‌ای که قرار است لیزر شود جداً باید خودداری کنید. پس از آن پزشک متخصص، با تنظیم عملکرد لیزر، اقدام به انجام لیزر فرکشنال CO2  می‌کند.

توجه داشته باشید که در حین کار باید از یخ استفاده کنید، این کار علاوه بر کاهش تورم و قرمزی از لک شدن جای زخم‌ها نیز جلوگیری می‌کند. کار شما بر اساس نوع مشکلتان نهایت ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد. پس از آن احساس سوزش و درد بر روی پوست خود احساس خواهید کرد و پوستتان قرمز می‌شود و این در حالی است که زخم‌های ریزی روی پوست شما ایجاد شده است. باید مرتب یخ را بر روی صورت و یا ناحیه لیزر شده قرار دهید تا کمی از درد آن کاسته شود. پس از یک ربع، پزشک شما، پماد ترمیم‌کننده و آنتی‌بیوتیکی را بر روی پوست شما می‌مالد و شما روانه خانه می‌شوید.

در طی مسیر خانه بهتر است که اجازه ندهید آفتاب با پوست شما تماس مستقیم داشته باشد. پس از چند ساعت، پوست شما تیره می‌شود و علت این تیرگی زخم‌های وسیعی است که پوست شما را فرار گرفته‌اند. نباید بترسید و نگران باشید. پس از ۴۸ ساعت اقدام به استحمام کنید و بلافاصله مصرف کرم‌های ترمیم‌کننده را شروع کنید.

اصلا و تحت هیچ شرایطی نیازی نیست که شما به ریختن زخم‌ها کمک کنید، خود زخم‌ها در تایم مشخصی بر اساس نوع پوست شما، شروع به ریزش می‌کنند. معمولاً پس از سه روز شاهد این فرایند خواهید بود.به ویژه در حمام، شدت ریزش زخم‌ها افزایش می‌یابد. پس از یک هفته زخم‌ها به طور کامل می‌ریزند و نهایتاً ممکن است این زمان به ۱۰ روز نیز برسد.

رفع قرمزی  پوست شما ممکن است تا یک الی دو ماه نیز طول بکشد.  اثر نهایی لیزر فرکشنال CO2 ممکن است تا مدت‌ها بعد همچنان ادامه داشته باشد و پوست مرتباً کلاژن‌سازی را افزایش دهد.

عوارض لیزر فرکشنال CO2

 لیزر فرکشنال CO2  عارضه خاصی ندارد اما اگر مراقبت‌های لازم بعد از  لیزر فرکشنال CO2  به صورت کاملاً صحیح صورت نگیرد و یا در استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده کوتاهی شود، ممکن است زخم‌ها دیر بهبود یابند و یا رد کمی از لیزر بر روی صورت بماند.

پس بهتر است به تمام نکاتی که پزشک شما می‌گوید موبه مو به طور دقیق توجه کنید.

هزینه لیزر فرکشنال CO2

لیزر فرکشنال CO2  کاربردهای گوناگونی دارد، بسته به نوع کاربرد این لیزر برای فرد، تعداد جلسات و … هزینه هر جلسه لیزر محاسبه می‌شود. هزینه لیزردرمانی با لیزر فرکشنال را بیمه پوشش نمی‌دهد. پس برای اطلاع از هزینه‌ها می‌توانید یک جلسه مشاوره با پزشکان متخصص کلینیک رز ایرانیان داشته باشید.

سؤالات  متداول

اما از سؤالات رایجی که همیشه همراهان گرامی کلینیک رز ایرانیان از ما می‌پرسند.

  • من شاغل هستم آیا می‌توانم پس از انجام لیزر به محل کار خود بروم؟

بهتر است تایم لیزر شما به گونه‌ای باشد که پس از آن به منزل بروید، و البته می‌توانید از فردای لیزر با ماسک در محل کار خود حاضر شوید.

  • هزینه لیزر فرکشنال CO2 چه قدر است؟

برای اطلاع از هزینه‌ها، بهکلینیک رز ایرانیان مراجعه کنید و یا با آن تماس بگیرید.

  • لیزر فرکشنال CO2 چند درصد در بهبود جای اسکار و چین و چروک‌ها مؤثر است؟

معمولاً نتیجه لیزر بستگیبه پوست شما دارد، پس از گذر یک الی دو جلسه به این سؤال بهتر می‌توان پاسخ داد.

  • آیا امکان ماندن جای زخم لیزر وجود دارد؟
  • در صورتیکه از توصیه‌های پزشکتان پیروی نکنید بله.
Asset 18

خدمات و کاربرد های دستگاه لیزر فرکشنال CO2

Asset 18

در ادامه می توانید با کاربرد های این دستگاه و روش های جوانسازی پوست در کلینیک رز ایرانیان آشنا شوید.

لوکشین