Asset 18

درمان خشکی واژن

Asset 18

کلینیک تخصصی رز ایرانیان در جهت درمان مشکلات ناشی از خشکی واژن و همچنین درمان آتروفی و خشکی واژینال بسیار فعالیت‌های عمده‌ای دارد.

 

 

درمان خشکی واژنهمه زن‌ها و دخترها با شروع دوره بلوغ شاهد خروج ترشحات مختلفی از واژن خود هستند.
وجود این ترشحات برای سلامت واژن بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل هر گونه تغییر در این ترشحات می‌تواند نشانه رخداد مشکلی در سیستم تناسلی زنان باشد.
برای مثال زنان هنگامیکه دچار عفونت‌های مختلف می‌شوند، ترشحاتشان تغییر می‌کند.
اما اگر این ترشحات به یکباره به طور کلی قطع شود، چه اتفاقی می‌افتد؟
واژن دچار خشکی می‌شود و رفته رفته اگر این خشکی درمان نشود فرد بسیار اذیت می‌شود و دچار عارضه‌های دردناکی می‌شود؛ خشکی واژن یکی از مشکلات شایع در خانم‌ها است که در دوره‌هایی از زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند.
بهتر است ابتدا علائم آن را بررسی کنیم، از جمله مهمترین نشانه‌ها و علائم خشکی واژن موارد زیر هستند:
• سوزش
• درد
• کاهش ترشحات واژن
• احساس خارش‌های شدید در واژن
• روابط جنسی دردناک
• اختلال در ادرار کردن
• خونریزی در حین روابط جنسی
خشکی واژن در طولانی مدت سبب شکننده و نازک شدن واژن می‌شود و در نهایت به دلیل ضعف دیواره‌های واژن، فرد به مرور دچار افتادگی مثانه و رحم شده که این مشکل به صورت بی‌اختیاری ادرار بروز می‌کند.

چه زمانی یک فرد به خشکی واژن دچار می‌شود؟

در پاسخ به این سؤال می‌توانیم به دلایل زیر اشاره کنیم:
• کاهش هورمون استروژن به هر دلیلی می‌تواند در خشکی واژن نقش بسیار حائز اهمیتی داشته باشد، به عبارتی اصلی‌ترین عامل خشکی واژن، کاهش هورمون استروژن است.
• شروع دوره یائسگی در هر سنی که اتفاق بیفتد می‌تواند با کاهش هورمون استروژن، سبب خشکی واژن و آتروفی آن شود.
• در دوره بارداری به دلیل تغییرات هورمونی، فرد ممکن است دچار آتروفی و خشکی واژن شود.
• شیمی‌درمانی یکی دیگر از مواردی است که فرد در حین انجام آن ممکن است به خشکی واژن دچار شود.
• از دیگر دلایل خشکی واژن، می‌توانیم به عملی که طی آن رحم و تخمدان‌ها خارج می‌شوند اشاره کنیم.
• در هنگام تنش‌های روحی و روانی شدید
• حساسیت‌های ناحیه واژن به برخی مواد
• شستشو بیش‌ از اندازه واژن
• و …
اصلی‌ترین علت خشکی واژن در زنان کاهش هورمون استروژن است.
این هورمون زنانه نقش بسیار مهمی در سلامتی ناحیه واژینال دارد، به همین دلیل اگر علائم خشکی واژن دارید بهتر است قبل از اینکه به عوارض وحشتناک آن دچار شوید، به مراکز درمان خشکی واژن مراجعه کنید.
کلینیک تخصصی رز ایرانیان در جهت درمان مشکلات ناشی از خشکی واژن و همچنین درمان آتروفی و خشکی واژینال بسیار فعالیت‌های عمده‌ای دارد.
از مهمترین این فعالیت‌ها، تجهیز این کلینیک به دستگاه‌ لیزر مونالیزاتاچ در رفع خشکی واژن می‌باشد.
درمان خشکی واژن با روش‌های به‌روز مانند لیزردرمانی، جز بهترین روش‌های رفع این مشکل می‌‌باشد.
زیرا مصرف داروهای استروژنی بسیار ریسک بالایی دارند و فرد ممکن است دچار بیماری سرطان شود، به همین دلیل برای درمان خشکی واژن، استفاده از لیزردرمانی و روش‌های کم‌تهاجمی دیگر بسیار توصیه می‌شوند.

درمان خشکی واژن چیست؟

به طور طبیعی برای مرطوب ماندن فضای داخلی واژن، سلول‌های داخلی واژن تحت تأثیر هورمون استروژن، فضایی لغزنده و مرطوب در داخل واژن ایجاد می‌کنند که به این لایه لغزنده لوبریکانت می‌گوییم.
مرطوب ماندن فضای داخلی واژن سبب می‌شود فرد در حین رابطه جنسی مشکلی نداشته باشد و همچنین این مایع لغزنده مانع از ورود عوامل خارجی به داخل واژن می‌شود.
از طرفی استحکام دیواره‌های واژن به مرطوب بودن واژن نیز بستگی دارد، به همین دلیل زنانی که از خشکی واژن رنج می‌برند، اگر در طولانی مدت درمان نشوند به مرور دچار ضعف و شکنندگی واژن می‌شوند؛ و مثانه و رحم که در بالای واژن قرار گرفته‌‌اند به مرور دچار افتادگی می‌شوند که این مشکل خود مشکلات زیادی را به دنبال خواهد آورد.
به همین دلیل امروزه، به ویژه آنکه بر تعداد دخترانی جوانی که دچار یائسگی زودرس شده‌اند هر لحظه افزوده می‌شود، مقوله درمان واژن بسیار اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.
بسیاری از شرکت‌های تولیدی ابزارهای پزشکی، در سال‌های اخیر سعی بر طراحی دستگاه‌‌های مختلفی برای درمان خشکی واژن کرده‌اند، که تا حدود زیادی در این زمینه موفق عمل کرده‌اند و با طراحی این دستگاه‌ها کمک شایانی به زنانی که از آتروفی و خشکی واژن رنج می‌برند، کرده‌‌اند.
دستگاه‌های درمان خشکی واژن، با هندپیس ویژه خود، در داخل واژن قرار می‌گیرند و با تخریب سطحی واژن باعث بازسازی سلول‌های آسیب دیده واژن می‌شوند.
سلول‌های آسیب‌دیده واژن به دلیل کاهش هورمون استروژن، پیر و ضعیف می‌شوند و در نهایت قابلیت ترشح مایع داخلی واژن در آن‌ها کاهش می‌یابد، تاحدیکه واژن خشک می‌شود.
در مقوله درمان خشکی واژن، سعی بر ترمیم مجدد این سلول‌ها و بازسازی آن‌ها می‌شود.
پس از ترمیم این گروه از سلول‌ها، واژن دوباره قابلیت ایجاد رطوبت در محیط داخلی خود را به دست می‌آورد.
کلینیک تخصصی رز ایرانیان بهترین دستگاه‌های خشکی واژن را در این کلینیک فراهم کرده است تا زنان و دخترانی که از مشکل خشکی واژن رنج می‌‌برند بتوانند به راحتی این عارضه دردناک را درمان کنند.
اگر شما نیز قصد دارید برای درمان خشکی واژن اقدام کنید می‌توانید همین الآن با شماره‌های کلینیک رز ایرانیان تماس بگیرید و یک جلسه مشاوره جهت مشاوره با جراح زنان کلینیک رز ایرانیان داشته باشید.

بهترین روش برای درمان خشکی واژن

روش‌های زیادی برای درمان خشکی واژن وجود دارد.
گفتیم که اصلی‌ترین عامل خشکی واژن، کمبود هورمون استروژن است، اگر این هورمون به مقدار کافی در بدن باشد، از خشکی واژن جلوگیری می‌شود.
اما مشکل اساسی این است، که داروهای استروژنی چه به صورت قرص و کپسول و چه به صورت پماد، همگی می‌توانند سبب سرطان در زنان شوند، به همین دلیل مصرف آنان توصیه نمی‌شود.
در حال حاضر دستگاه‌های لیزر زنان که قابلیت ترمیم لایه داخلی واژن را دارند بهترین گزینه برای افرادی هستند که دچار خشکی واژن شده‌اند.
این دستگاه‌‌ها قابلیت وادار کردن واژن به ترمیم سلول‌های خود را دارند و سبب بهبود عملکرد سلول‌های سطحی واژن می‌شوند.
به همین دلیل پس از چند جلسه استفاده از این دستگاه‌های لیزر می‌توان نتیجه بسیار عالی‌ای از این روش درمانی گرفت.
روش گفته شده برای درمان خشکی‌های واژن ناشی از کمبود استروژن بسیار مناسب است.
در افرادی که به دلیل حساسیت، شستشو زیاد واژن، استفاده از روش‌های ضدبارداری آسیب‌‌رسان و … دچار خشکی واژن شده‌‌اند، بهتر است به عنوان درمان از این روش لیزردرمانی استفاده شود و همزمان عادات اشتباه از زندگی فرد حذف شوند.
بهترین دستگاه برای درمان خشکی واژن
بهترین دستگاه برای درمان خشکی واژن در حال حاضر دستگاه‌هایی نظیر لیزرمونالیزاتاچ می‌‌باشند.
کلینیک خصصی رز ایرانیان، مجهز به بسیاری از دستگاه‌های زیبایی و لاغری می‌‌باشد که بسیاری از آن‌ها تنها در کلینیک رز ایرانیان موجود می‌‌باشند.
لیزر مونالیزاتاچ یکی از دستگاه‌های بسیار کاربردی و مهم در رفع خشکی واژن می‌‌باشد.
این دستگاه لیزر با قابلیت پشتیبانی از سیستم لیزر CO2، باعث ایجاد منافذ ریزی در داخل واژن می‌شود، که سلول‌های سالم واژنی در نهایت به ترمیم این نواحی آسیب‌دیده مشغول می‌شوند و واژن فرد پس از گذر چند روز بهبود می‌یابد.
روند درمان خشکی واژن با ادامه جلسات لیزردرمانی بهتر خواهد شد و وضعیت واژن فرد در همان جلسه اول به بهبودی نزدیک خواهد شد.
در حال حاضر یکی از موفق‌ترین دستگاه‌هایی که برای درمان خشکی واژن در جهان و ایران استفاده می‌شود، دستگاه لیزرمونالیزاتاچ است که نتایج بسیار عالی و درخشانی را رقم زده است.
خدمات کلینیک رز ایرانیان جهت درمان خشکی واژن
لیزر مونالیزاتاچ به همراه برخی از روش‌های درمانی مکل می‌تواند نتیجه فوق‌العاده شگفت‌انگیزی در درمان خشکی واژن به فرد بدهد.
به همین دلیل کلینیک تخصصی رز ایرانیان مجهز به این دستگاه شده است تا در زمینه رفع بسیاری از مشکلات زنان از جمله رفع خشک واژن، به زنان عزیز ایران زمین کمک شایانی کند.
در حال حاضر از این دستگاه توسط یکی از مجرب‌ترین جراحان زنان ایران، در کلینیک رز ایرانیان استفاده می‌شود.
دوستان و همراهان گرامی ‌ای که قصد دارند به واسطه این دستگاه از خشکی واژن خود خلاص شوند می‌توانند در تایم اداری با کلینیک رز ایرانیان تماس بگیرند و وقت مشاوره‌ای با جراح زنان کلینیک رز ایرانیان داشته باشند.
در صورتیکه شما دچار خشکی واژن به دلایلی غیر از کاهش هورمون استروژن باشید، مشاوره‌ای جهت بررسی عادات شما صورت می‌گیرد تا علت خشکی واژن شما مشخص شود و سپس درمان شما آغاز شود.

خدمات کلینیک رز ایرانیان برای درمان خشکی واژن

ویژگی دستگاه لیزر مونالیزاتاچ در درمان خشکی واژن

دستگاه لیزرمونالیزا تاچ برای زنان ورفع مشکلات آنان طراحی شده است.
این دستگاه با ظرافت خاصی اقدام به رفع مشکلات زنان می‌کند.
هندپیس دستگاه لیزر مونالیزا تاچ به گونه‌ای طراحی شده است که به راحتی داخل واژن قرار می‌گیرد و با تاباندن اشعه‌های مخصوص، سبب ایجاد منافذ بسیار ریزی در واژن می‌شود.
این منافذ ریز پس از ترمیم باعث جوانسازی واژن می‌شوند.
دستگاه لیزر مونالیزاتاچ با بهره‌گیری از تکنولوژی لیزرهای CO2 بسیار عالی عمل می‌کند و درمان قطعی‌ای برای خشکی واژن می‌باشد.
لیزر مونالیزاتاچ نیاز به دوره نقاهت چندانی ندارد و هم چنین از همان جلسه اول فرد نتیجه درمان خود را مشاهده کرد.
از طرفی فرد بلافاصله می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد به همین دلیل این روش برای افراد شاغل بسیار مناسب است.
درد لیزرمونالیزاتاچ بسیار کم است و با بی‌حسی‌ای که قبل از آن استفاده می‌شود، فرد هیچ دردی احساس نخواهد کرد.
این روش درمان خشکی واژن بسیار مدرن و به‌روز می‌‌باشد و به عنوان یکی از قطعی‌ترین روش‌های درمانی خشکی واژن در دنیا مطرح شده است.

ویژگی درمان خشکی واژن با لیزر نسبت به دیگر روش‌ها

از مهمترین ویژگی‌های درمان خشکی واژن با لیزر نسبت به روش‌های دیگر مواردی است که در پایین به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
• روش‌های لیزردرمانی معمولاً بی‌عارضه هستند که البته بستگی به دستگاه لیزر به کار رفته دارد، در مورد لیزرمونالیزاتاچ، رفع خشکی واژن بی‌عارضه می‌‌باشد و این در حالی است که دارودرمانی برای خشکی واژن ممکن است منجر به سرطان در فرد شود.
• لیزردرمانی در چند جلسه شما را به نتیجه مورد انتظارتان می‌‌رساند، البته گرفتن نتیجه دلخواه بستگی به دستگاه لیزر مورد نظر شما دارد، در مورد مونالیزا همه مراجعین درمان خشکی واژن از این دستگاه راضی هستند.
ن در صورت اقدام به موقع، به علت سریع بودن روش‌های لیزردرمانی فرد به عارضه‌های خشکی واژن مبتلا نخواهد شد؛ (مانند افتادگی رحم و مثانه)
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های درمان خشکی واژن، با شماره تماس‌های کلینیک رز ایرانیان ارتباط برقرار کنید تا مشاورین ما شما را راهنمایی کنند.
چه کسانی می‌توانند از لیزر برای درمان خشکی واژن استفاده کنند
همه افرادی که از خشکی واژن رنج می‌برند، می‌توانند از لیزرمونالیزاتاچ جهت رفع خشکی واژن خود استفاده کنند.
این روش سرپایی بسیار راحت می‌‌باشد که باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد نه اپراتور، زیرا نیاز به تسلط پزشک بر ستینگ دستگاه در حین انجام لیزر است.
اگر شما نیز دچار مشکل خشکی واژن هستید، می‌توانید به کلینیک رز ایرانیان مراجعه کنید تا از خدمات درمانی آن برای رفع مشکل خود بهره ببرید.
همچنین می‌توانید قبل از شروع جلسات درمانی خود، با جراح زنان کلینیک رز ایرانیان مشورت کنید، تا بهترین روش درمانی برای شما لحاظ شود.
چه کسانی نمی‌توانند از لیزر برای درمان خشکی واژن استفاده کنند
افرادی که دچار مشکلات زیر هستند معمولاً برای آن‌ها لیزر جهت درمان خشکی واژن صورت نمی‌گیرد:
• کسانی که ویروس اچ پی وی دارند، به ویژه افرادی که از زگیل‌های تناسلی فعال رنج می‌برند.
• اشخاصی که مبتلا به تبخال تناسلی هستند.
• افرادی که دچار عفونت‌های واژن هستند، حتماً باید ابتدا اقدام به درمان خود کنند.
• در صورتیکه زخم فعالی در واژن فرد هست باید از لیزردرمانی جهت درمان خشکی واژن خودداری شود.
بهتر است قبل از انجام هر گونه اقدامی پزشک خود را از سوابق بیماری خود مطلع کنید.

هزینه درمان خشکی واژن

هزینه درمان خشکی واژن بسته به روش انتخابی متفاوت می‌‌باشد.
بسیاری از افراد سؤال می‌پرسند که آیا هزینه‌های لیزردرمانی خشکی واژن با لیزرمونالیزاتاچ جز هزینه‌هایی است که بیمه آن را تقبل کند یا خیر؟
خیر بیمه هیچ تعهدی در قبال هزینه‌های رفع خشکی واژن با لیزر ندارد.
در مورد هزینه‌های درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزاتاچ، فرد باید معاینه شود تا تعداد جلسات و هزینه هر جلسه بسته به مشکل هر فرد مشخص شود.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید
Asset 18

لیزر مونالیزاتاچ

Asset 18

لیزر مونالیزا تاچ یکی دیگر از محصولات شگفت‌انگیز شرکت ایتالیایی دکا می‌باشد که با حضور خود در بازارهای پزشکی، قدم‌های بزرگی در رفع بسیاری از مشکلات زنان برداشته است

لوکشین